Follow Me

Thursday 15 December 2011

Al-Kisah Manusia

Hello!!

Harap semua dalam keadaan sihat dengan kerja yang makin banyak setiap hari (korang tgh isi borang RM500 ke huh???!!)

Zaman dah berubah, perubahan makin pesat dari semua segi. Namun, tertarik hati bila isu menghina islam semakin menjadi-jadi. Kenapalah semua nie berlaku...

Baru-baru nie aku dikejutkan dengan isu Tengku Sophia (Gadis dari Indonesia) yang mengaku bukan Islam. Heboh betul cerita pasal dia yang mana bapanya dikatakan Islam sedangkan ibunya penganut agama Kristian. Kalau ia pun dia bukan Islam kenapa perlu menghina sebegitu skali. Aku sempat stalk twiternya, salah satu ayat dia yang aku ingat "Rasullulah itu memperkosa Aishah". Tak faham kadang dengan orang macam nie, ntah ape yang dia nak agaknya. Publisiti murahan mungkin. kalo betul la kau tak suka Islam, tak perlulah menghina agama aku kan. Pagi tadi aku cuba search twiter dia tapi dah takde, dh delete agaknya.

Lainnya pula dalam MyNewsHub yang aku baca semalam. Kisah seorang gadis Mesir yang membuat kontroversi mengenai dirinya yang tidak beragama dan berbangga telah hilang dara pada usia 18 tahun. Terbako perut mak dia la hai. Macam-macam kisah macam-macam cerita sekarang nie, dah nak akhir zaman agaknya.

Harap-harap kita tidak tergolong dalam orang yang mati hati macam nie dan dilindungi oleh Allah S.W.T selalu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...