Follow Me

Monday 5 December 2011

A Penny Could Be A Million

Hi There!!! Wish that you have a pink health :)
Gambar dirakamkan ketika menikmati Mr. Tenpayakki. (gambar sekadar hiasan) Benarlah kata orang dulu-dulu, sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Tak hairan la kalo orang yang rajin berusaha akan berjaya. Sama la macam duit. Sekarang ni aku sibuk dalam operasi menabung, kononnya untuk masa depan yang cerah gemilang dan terbilang. Namun dalam usaha kearah kebaikan nie, ada je halangannya. Tapi aku percaya la kan, mana ada tanah yang tak ditimpa musibah sama la jugak dengan manusia. Cuma terkilan sket kalo duit yang dah berkepok2 tetiba terpaksa digunakan. Sebenarnya kalo kite pandai nak membahagikan duit insyallah akan ada je duit tabungan, cuma kena kuatkan semangat la kan. Antara tips-tips yang aku guna untuk menabung, harap ianya berpotensi membantu korang yang ke arah berjimat. 1) Bile dapat gaji je, settlekan hutang piutang dlu. 2) Ketepikan duit makan, minyak dan serta duit top up(kalo tak pakai bill). 3) Simpan sejumlah duit ke dalam ASB(kalo ada) atau bank-bank yang terpilih(kalo ble yg susah nak withdraw.(tutup mata dan tawakal je, jgn ragu2. Insyallah ada je rezeki nanti) 4) Yang last, beli mengikut keperluan bukan kemampuan. Tips nie sebenarnya lebih kepada orang bujang, xpe nanti aku dh kawin aku buat tips len plak. Jangan risau. Semoga kite semua akan lebih kaya dengan harta yang halal dan iman yang teguh dimasa hadapan. Amin. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...